Boy Shoots!...

Boy menembak orang?... or Boy tembak ngan mulut laser?... or Boy shooting?... or Boy nak score?... or Boy pancut?

Name:
Location: PJ, Selangor, Malaysia

if u got d money, i've got ways to invest it & make more money! besides that... i'm just a concept creator, part-time actor, TV/movie director & screenwriter. as a hobby & community service, i used to own, manage & coach my own football team, generally for underaged boys.


"With great power, comes great responsibility. Its my curse, its my gift."

"No matter what I do, no matter how hard I try: The ones I love, will always be the ones who pay."

"Human beings are created to stand many things, but being lonely certainly isn't one of them."



Ah Long Bukit Beruntung


View more video clips at Yashi


Sunday, June 25, 2006

Tun kartun? ...plus interview xklusif lepas forum dgn pembangkang!

Apa cerita TunM skrg ni ek?
Lupa ke dia main catur dalam politik ni?
Lupa ke dia cara pemerintahannya... buat semua benda "My Way"!
Lupa ke dia SB yg dia gunakan sbg Enforcer? ISA yg dia jadikan tembok kota? Hakim yg jadi Sheriff dlm "pekan koboi" nya? IGP yg jadi bouncernya? Media yg jadi tukang canangnya?
Lupa ke pepatah2 ni?... "Those who live by the sword, die by the sword"... "What goes around, comes around"... aku leh sedar hakikat tu 20 tahun lalu, & bagi aku ia menjadikan aku orang yg lebih baik. Tapi TunM dah nak masuk 8 dekad, x kan x sedar lagi benda tu?

Bagi aku yg x tau politik ni, leh nampak saper yg memburukkan saper. Siapa yg mencemarkan nama siapa.
Aku sayang PakLah... sebab aku caya PakLah leh bagi Malaysia, Melayu & Islam jadi cemerlang, gemilang & terbilang. Bukan macam ada org yg sekadar heboh Bersih tapi kotor, Cekap sorok kelemahan, & Amanah pada diri & ketua... yg tinggal di negeri kayangan Bolehland.

TunM bijak bila menggantikan org yg ada dgn kroni2nya. So kenapa PakLah dikata pembelot bila menempatkan org2 yg dipercayai di tempat kritikal?
TunM bijak guna kawan baik jadi Rupert Murdoch M'sia, so kenapa PakLah digambarkan negatif bila guna org yg dia percaya kat tempat sama?
TunM bijak bila buat Mega-Projek, so kenapa PakLah dikatakan menggadai maruah negara sebab x buat Mega-Projek yg x tentu lagi leh siap ke x?
TunM bijak bila buat Putrajaya, so kenapa PakLah dituduh bodoh sebab x teruskan bazir duit bangunkan tempat tu, tapi sebaliknya mementingkan keperluan masyarakat miskin?
TunM bijak bila bersikap Machiavellan mengawal media, so kenapa PakLah dianggap lembik bila jadikan benda sensitif lebih telus di media?

Bagi aku yg walaupon masih takut pada SB & ISA, aku bingung. mujo ada blog aku ni... leh la aku luah ketidakpuasanhatiku selain dari di kertas undi. Mujo PakLah pemimpin yg respek hak asasi induvidu. PakLah x mau kita jadi masyarakat yg percaya bulat2 sogokan media. PakLah x nak kita macam katak bawah tempurung yg x leh tau benda lain dari sumber alternatif. Tu yg aku sayang PakLah. PakLah nak kita fikir diluar kotak... sesuatu yg aku terap sejak aku mula libat dlm seni sejak umo 4thn. PakLah x mau kita berfikiran ortodox, tapi mau kita sesuaikan diri dgn zaman.

Selain dari tu aku sayang PakLah sebab dia betul2 anti-rasuah... x hipokrit. PakLah gak peka keadaan dlm lokap, penjara & lain2 tempat xklusif yg cuma segelintir masyarakat pernah alami. PakLah gak x suka kaki bodek era-TunM. Gitu gak dgn kayumati. Sebab tu aku sayang PakLah.

Kita bernasib baik sebab ada PakLah yg takut Tuhan, sbg PM kita.
Aku takut tol kita dapat Godfather ala Berlusconi... PM Itali, Prez kelab bola ACMilan, pemonopoli media. Org yg merasakan dirinya cuma berdosa pada Tuhan & nanti leh setel kat akhirat 1-to-1.
Bagi aku selagi PakLah betul2 berkuasa & tak terlalu cayakan org sekeliling utk menadbir k'jaan, Insya-Allah M'sia akan mencapai wawasan 2020. Selagi PakLah terima tanggungjawab PM sebagai takdir & rezeki serta tanggungjawab agung sbg sorang Amirul-Mukminin, aku yakin kita pada landasan yg tepat.

Aku cuma harap...
PakLah akan GUNAKAN org yg dipercayai sebaik mungkin utk tadbir M'sia. Aku gak harap PakLah INGAT SEJARAH dlm parti Mly yg terbesar kat Msia. & Aku paling harap sekali... BAKAL PENGGANTI PakLah sbg org yg semulia dia.

Now, baca apa yg tersirat dalam PressConf Tun Dr Mahathir Mohamad dengan para wartawan selepas majlis dialog anjuran Gabungan NGO dan Rakan Media Alternatif di Kelab Century Paradise,Taman Melawati Hulu Kelang dekat Kuala Lumpur pagi semalam. Duduk diatas pentas sebelah beliau masa PC tu ialah bekas menteri pusat dan bekas Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Tan Sri Megat Junid dan bekas Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas, Kelantan Datuk Ibrahim Ali.


Soalan:Kenyataan Azlan Hashim (Pengerusi Proton ) beliau sudah bagi penjelasan mengenai penjualan syarikat motosikal MV Agusta?

Dr Mahathir : Itu bukan penjelasan cuma mengulangi apa yang dia katakan sebelum ini terutama mengenai MV Agusta.Siapa Gevi Spa…apakah ia pernah berada dalam perniagaan ini (motosikal).
Bagaimana ia tahu itu perniagaan yang baik.Bagaimana cara penjualan sebenar dibuat.Apakah ada sebarang pengumuman mereka nak jual Agusta.Apakah ada pembida lain…adakah orang lain tahu tentangnya.
Adakah mereka (pengurusan Proton) minta harga yang lebih tinggi dari 1 Euro (RM4).


Soalan:Tentang ucapan tadi ( kurang jelas soalan) ?

Dr Mahathir : Saya tidak puashati dengan sesetengah isu..
Ada beberapa isu lain yang belum saya suarakan... yang juga saya tidak puashati... tetapi saya tidak payah pedulikan pasalnya.


Soalan :Azlan ( Pengerusi Proton) kata nak jumpa dengan Tun tapi dia kata Tun tak ada masa nak jumpa?

Dr Mahathir: Pada mulanya dia dilantik dia datang jumpa saya dan dia bincang cara macam mana dia nak urus Proton.
Dia bagi pengakuan kepada saya perlantikannya bukanlah untuk menyingkir Tengku Mahaleel.
Dia bagi pengakuan kepada saya.Lepas tu dia buat apa yang dia kata dia tak akan buat…tak bagitau langsung kat saya….datang tanya pun tak apa juga.
Jadi nak datang kat saya nak buat apa.Nak bagi laporan…laporan boleh tulislah.
Ni jual Agusta pun tak tanya saya..Semua buat sendiri.La ni saya tak tau siapa dia CEO kerana nampak pengerusi kepada lembaga pengarah adalah CEO.
Dia buat keputusan semua.Selain dari Tengku Mahaleel beberapa orang dah berhenti dah…orang yang baik.
Tahniahlah boleh lancar kereta Proton yang baru ni...Satria Nio..tapi sepatutnya dilancar tahun lepas…kenapa lewat?


Soalan : Tapi dia ada minta temujanji dengan Tun?

Dr Mahathir: Dia ada minta nak jumpa…saya fikir nak buat apa jumpa kalau hanya untuk memberitahu saya apa yang dia dah buat.Itu boleh ditulis.
Dia hantar kepada saya beritahu apa yang dia buat OK lah.Jadi apa gunanya datang jumpa saya.
Saya dah jumpa dia..dia bagi pengakuan dia bukan dilantik untuk menyingkir CEO tetapi itulah yang dilakukannya.Jadi bagaimana saya nak percaya orang yang macam tu.


Soalan (Agendadaily) :Adakan terdapat kemungkinan Tun boleh duduk balik elok-elok sembang dengan Pak Lah?

Dr Mahathir : Duduk bolehlah…sembang tak taulah…Kita kalau nak buat apa-apa pun jangan buat secara sosial saja.
Secara sosial…dia (Pak Lah ) datang jumpa saya di Jepun…tapi tak ada apa pun.Di Jepun datang tengah saya nak pi meeting ..dapat 10 minit...itu saja.


Soalan (Agendadaily) : Banyak orang yang tertanya-tanya dah tak boleh buat elok-elok lagi ke supaya benda ni dapat diselesaikan dengan baik?

Dr Mahathir :Tak tau la ..ada orang yang lebih kuat daripada saya…cakap sajalah…balik ..batallah.


Soalan (Agendadaily): Tentang dakwaan bekas Pengerusi Ekskutif TNB Tan Sri Ani Arope ( mengenai pemberian sewenang-wenangnya kontrak IPP masa zaman Tun Perdana Menteri ) Tun nak jawab dak?

Dr Mahathir: Saya tak nak jawab…la ni pi cari segala-gala yang berlaku masa saya dulu…nak burukkan nama saya.Pi cungkillah Ani Arope...cungkil Syed Ahmad Aidid…carilah lagi…banyak lagi…saya tau banyak dosa 22 tahun.
Nak tau bebas tak bebas…ni kritik yang ada sekarang ni…boleh kritik ke dak…tapi semua kita tengok…kami sokong…tak payah masuk suratkhabar…kita pakai semua sekali…duduk beratur tu semua menteri-menteri…kami sokong…angkat tangan saja.
Nak tanya seorang-seorang buat apa…buang masa saja.


Soalan:Tun Musa Hitam kata Tun mengalami sindrom selepas berkuasa?

Dr Mahathir: Dia ingat kita macam dia...dia memanglah sakit tu.
Sebab tu saya kena bagi job kat dia.Bila dia berhenti tu…walaupun dia cuba nak menjatuhkan saya…saya pilih dia hantar pi Bangsa-bangsa Bersatu…angkat dia bagi jawatan macam-macam.
Saya tak minta jawatan apa-apa pun…melainkan jadi penasihat.Penasihat pun saya tak minta duit…tapi Petronas ni jahat sangat (secara berjenaka) …bagi duit kat saya.Proton seduit pun tak bagi.


Soalan: ( Dalam ucapan tadi) Tun ada sebut ada satu kes rasuah tertentu yang Tun dah minta pendakwaan dijalankan sebelum bersara dulu?

Dr Mahathir: Saya tidak boleh sebut nama..tapi saya yakin BPR tahu ini.Ada kes yang sudah diputus untuk diambil tindakan…tapi tak diambil tindakan.Tah kenapa saya tak tau lah.


Soalan ( Agendadaily) Tun tadi dalam ucapan ada bagi gambaran macam ada pihak ketiga mempengaruhi kerajaan…boleh Tun sebut secara terbuka siapa?

Dr Mahathir :Oh… saya tak tahu..orang cerita saya dengarlah…betul tak betul saya tak tau.
Saya dengar kata di Tingkat Empat… ( di Jabatan Perdana Menteri).You pi cari tengok ada kerusi meja ka …siapa ada...ada ofis boy ka … dari Oxford…dari Cambridge..


Soalan: Apakah Tun kecewa Datuk Seri Rafidah kata dia sudah bagi semua penjelasan dan tak akan bagi apa-apa penjelasan tambahan?

Dr Mahathir: Dia tidak ada bagi apa-apa penjelasan kat saya..kenapa dia bagi AP kepada bekas pegawainya (MITI) dalam jumlah yang banyak…dan AP itu dijual…sekarang jelaskan itu.
Apakah itu selaras dengan dasar kerajaan..dia belum lagi bagi penjelasan..dia cuma kata ya betul saya beri…jangan tanya lagi soalan.
Kata telus…terbuka…jelaskanlah.Kenapa dua orang ini masih menerima dan masih impot kereta.…saya tau model apa mereka impot.
Sepatutnya pemberian AP kepada mereka harus dibatalkan.


Soalan: Sejauh mana Tun akan bertindak sekiranya penjelasan yang diberikan oleh kerajaan tidak memuaskan hati?

Dr Mahathir: Seperti kata mereka…sampai lubang cacing lah.Ia bukan soal penjelasan saja…juga kena dibetulkan apa yang tidak dibetul.
Jambatan…misalnya…kenapa kita tak boleh bina jambatan di Malaysia….saya nak tahu.Jika kata tak boleh…saya hendak mempertikaikannya.


Soalan (Agendadaily) Bila kata begitu ( sampai ke lubang cacing) apakah sampai ke peringkat bergabung tenaga dengan parti pembangkang?

Dr Mahathir: Tidak…saya tak terlibat dengan pihak pembangkang.Saya sendirian saja.


Soalan:Tun dah kritik kerajaan….ada orang kata terdapat ura-ura nak pecat Tun dari UMNO?

Dr Mahathir: Dia nak pecat..pecatlah.Orang yang ada kuasa boleh pecat…pecatlah.Apa salahnya…saya (pernah) kena pecat dulu.
Ada juga yang kata masa saya kena pecat dulu…saya naik atas pentas PAS..sedangkan orang yang sekarang ni tak pernah masuk parti lawan…cuba juga nak bagi saya jatuh…itupun saya tak marah... saya ambil balik.
Berapa orang yang lawan dengan saya dulu…sayalah yang bawa dia orang balik…bagi pangkat sampai ke puncak.
Saya bukan nak ungkit…tak ada terima kasih pun tak apa.




Soalan: Kelihatan macam di Malaysia ni bila ada sesuatu isu…benda tu cepat sejuk.Bila ada satu isu keluar orangramai tak nak kaji...terus diam begitu saja.Apa pandangan Tun lepas suarakan ini semua…seminggu dua lagi orang sudah lupa bila timbul isu lain pula ?

Dr Mahathir:( Secara berjenaka) Bergantung kepada anda ( wartawan) untuk buat ia terus panas...sekarang ni walaupun dikatakan suratkhabar ni bebas tetapi mereka padam…sebaliknya pi cungkil tentang kekotoran saya…banyak lagi…ada..saya buat projek mega…Ani Arope marah kat saya…


Soalan : (Dalam ucapan tadi) Tun ada kata ada syarikat yang nak jual pasir ( kepada Singapura sebelum projek jambatan dibatalkan ) . Apakah Tun ada bukti?

Dr Mahathir : Saya tak adalah dokumen…tapi saya taulah nak jual pasir tentulah ada orang yang akan dapat duit ..siapa dia saya tak taulah.


Soalan : Lagi Tun mempersoalkan penjualan MV Agusta kepada Gevi Spa?

Dr Mahathir :Kita dapat maklumat melalui saluran asing…bahawa Gevi ni dia sebuah syarikat yang tak terkenal sama sekali.Kita tak tau apa latar belakang dia.
Siapa pemegang saham..apa perniagaan dia…kenapa daripada banyak syarikat dalam dunia ni pi pilih dia.yang ini kita hairan.
Bagitaulah supaya saya tak hairan lagilah.


Soalan : Tun ada sebut tadi ( dalam ucapan) tentang penglibatan menantu Pak Lah ?

Dr Mahathir : ( dengan wajah sinis ) eh..eh ..saya tak sebut …saya bercakap tentang orang yang dapat kelulusan tinggi.


Soalan: Tun ada sebut pasal berhinguslah?

Dr Mahathir :Yang tu berhingus…banyak orang yang berhingus..


Soalan:Tun dulu suka mengadakan pelapis.Apa pandangan Tun tentang orang lebih tertarik kepada orang muda semata-mata.Apakah wajar letak orang-orang muda pada jawatan penting?

Dr Mahathir: Mereka very brilliant….anda tak boleh tolak dia punya nasihat.
Orang bijak pandai…anda boleh nampak terang cerah..kita boleh tengok dalam surakhabar pun tulisan-tulisan dia tu …luarbiasa…saya tak pernah tengok tulisan-tulisan macam tu.


Soalan:Tentang kritikan Tun tidakkah ia akan mengugat kestabilan negara?

Dr Mahathir: Saya percaya kepada rakyat Malaysia..mereka berfikiran waras tetapi masa saya jadi Perdana menteri ada orang yang cabar saya..sampai saya hampir kalah…tapi sekarang ini tak boleh langsung pasal nak jaga stabiliti ....jangan kata apa langsung.
Sampai buat yang salah pun…jual maruah negara pun saya tak boleh tegur…pasai nak stabiliti.
Ini semua tidak akan berlaku begini jika ia dijawab dengan cara betul …ini asyik bagitahu orangramai tak boleh kritik.
Manusia ni selalu dia banyak dosa…kita kenalah tegur kadang-kadang.Tak boleh tegur langsung tak baiklah.


Soalan :Pada waktu Tun jadi Perdana menteri dulu…Tun Ghafar jadi timbalan…ada seorang pegawai yang mendapat vetting daripada Special Branch (SB)... dia ni sikit sebanyak dikatakan jadi ajen pada satu kuasa asing.Mengapa orang ni tak diambil tindakan ISA pada waktu itu masa Tun berkuasa dulu?
[AgendaDaily - DIPERCAYAI SOALAN ITU MERUJUK KEPADA SESEORANG YANG KINI DIKATAKAN BERPENGARUH DI SEBUAH AKHBAR TEMPATAN.]

Dr Mahathir : Kita bukan ambil tindakan ISA dengan begitu mudah hanya kerana dia berminat dengan sebuah negara lain…itu tidak menjadi kesalahan.
Tapi kalau kita ambil dia jadi ' pemerintah' ..itu salahlah..itu orang yang tak ada kesetiaan kepada negara kita…kita bagi dia jadi ' pemerintah' tu salah.Sebab tu kita tak bagi dia pegang jawatan itu.
Tapi tentang diri dia nak syok dengan siapa..itu dia punya hal lah.


Soalan:Ramai juga yang hadir majlis hari ini terdiri dari penentang utama Tun dulu?

Dr Mahathir: Saya dah bercakap dengan penentang utama saya banyak kali.Sebab tu masa saya go around ada banyak soalan…ada yang tak friendly questions .
Di satu pertemuan ada yang bertanya saya kenapa saya tidak letak jawatan (tak dijelaskan letak jawatan apa) .Saya tidak saja bercakap kepada kawan tetapi saya juga bercakap kepada orang yang tak suka saya juga.
Saya bercakap untuk diri saya…saya tak suruh menteri-menteri saya bercakap untuk diri saya.


Soalan: Masa Tun Perdana Menteri ada ke tidak pegawai-pegawai yang tidak diberi gaji oleh kerajaan tetapi oleh pihak swasta untuk 'berkerja' di kementerian?

Dr Mahathir : Saya tak ada…tapi timbalan saya ada (pegawai) ..gaji yang dibayar oleh orang lain tapi berkerja untuk dia…itu trimbalan saya bukan saya.


Soalan :Sekarang ni Tun dengar ada?

Dr Mahathir: saya dengar adalah…tapi itu khabar angin…kita tak boleh percaya khabar angin.


Soalan: Apa komen Tun mengenai penjualan syarikat Airod kepada Singapura…apakah pandangan Tun mengenai penjualan saham kepada Singapura?

Dr Mahathir: Kita bebas nak jual kepada sesiapun sekarang ni..boleh jual negeri ini pun kepada Singapura…maruah kita pun kita boleh jual..apa sangat nak jual Airod.


Soalan:Apakah Tun bercadang nak buat comeback ?

Dr Mahathir: Tidak…tidak sekali…22 tahun dah cukup.


Soalan:Kritikan Tun telah mencetuskan keraguan dikalangan orangramai ?

Dr Mahathir :Anda kata ada orang yang merasa disturbed dengan apa yang saya kata…tetapi saya tengok semuanya sokong….bukannya sokong saya..saya semuanya tak kena…dan saya tak cakap apa-apa... dah keluar dah …sokong.


Soalan:Tentang satu tulisan di kolum (tulisan Datuk Kalimullah Hassan di akhbar NST) mengenai pertemuan Tun dengan Pak Lah di Jepun ?

Dr Mahathir: Dia buat laporan pun tak betul.Katanya saya yang minta nak jumpa…bukan saya yang minta…jadi semuanya diurus oleh orang yang sekarang dikenal sebagai spindoctor …macam mana nak spin story supaya dapat sesuatu manafaat.
Orang-orang yang kolot dalam Straits Times (NST) semuanya dah berhenti dah..mereka pilih untuk berhenti…tak boleh kerja.Mereka sedar mereka kolot tak boleh jadi editor .Mereka berhenti…jadi yang ada sekarang (dalam akhbar itu) semuanya pakar-pakar saja.


Soalan : Tun nak apa sekarang?

Dr Mahathir: Supaya dibetulkan benda yang tak betul…janganlah kata saya jangan kritik…pasal saya dah bekas…bukan lagi Perdana Menteri…senyap saja sudahlah..
Jadi saya nak tau pasal apa gadai kita punya maruah (batal projek jambatan) .Tentu ada sebab.Adakah ini pasal nak jual pasir..kita nak tau.


Soalan:Tun ada kata Pak Lah ada mungkir janjinya kepada Tun.Apakah janji-janji itu?

Dr Mahathir :Dia tahu…saya tahu.


Soalan: Bila berjanji ?

Dr Mahathir: Sejurus sebelum saya melepaskan jawatan.


Soalan:Adakah janji itu dimungkiri tahun ini?

Dr Mahathir: Dimungkiri dua minggu setelah saya lepas jawatan…sungguh cepat.




So... apa agaknya babak seterusnya ek? Nantikan tayangannya di media tempatan!

37 Comments:

Blogger edwardprice6751100186 said...

hey, I just got a free $500.00 Gift Card. you can redeem yours at Abercrombie & Fitch All you have to do to get yours is Click Here to get a $500 free gift card for your backtoschool wardrobe

8:17 AM  
Blogger 9dnkl69 said...

hey, I just got a free $500.00 Gift Card. you can redeem yours at Abercrombie & Fitch All you have to do to get yours is Click Here to get a $500 free gift card for your backtoschool wardrobe

8:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

I was recommended this website by my cousin. I
am not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my difficulty.
You're incredible! Thanks!
Also visit my webpage fast easy ways to make money

7:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Howdy, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just curious if you
get a lot of spam remarks? If so how do you reduce it, any plugin or anything you can suggest?
I get so much lately it's driving me crazy so any help is very much appreciated.
Feel free to visit my blog :: united states casinos

3:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Thanks , I've just been searching for information about this topic for a long time and yours is the best I've discovered till now.
But, what concerning the bottom line? Are you positive in regards to
the supply?
Here is my web blog :: Real Slots Online

8:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hi! Quick question that's completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My web site looks weird when browsing from my iphone. I'm trying to find
a theme or plugin that might be able to correct this
issue. If you have any recommendations, please share.
Thank you!
Here is my web page ; slots real money

5:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

I’m not that much of a online reader to be honest but your blogs really nice, keep it up!
I'll go ahead and bookmark your site to come back later. Cheers
Also see my webpage > playslots

11:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Үour stуle iѕ ѕo unique cοmpаrеd tο
othег folks I've read stuff from. Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this site.

Also visit my blog :: quick cash
Here is my blog post : quick cash

9:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

Your style іѕ so uniquе compared tο other folkѕ I've read stuff from. Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this site.

my site; quick cash
Also see my web site - quick cash

9:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

When I originallу left a commеnt I аpрear to havе clicκed
on the -Νotify me ωhеn nеw commentѕ
are adԁеd- сheckboх and from now on whenever a comment is aԁԁed I get 4 emails wіth the
eхact sаme comment. Is there a wаy you
are able to remove mе from that servicе? Thanκ you!



Alsο viѕit my web ѕite: diet plans

4:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hеllo, аll is gοіng fine here and
ofcouгѕe еvегy one is sharing ԁаtа, that's truly good, keep up writing.

Feel free to visit my webpage stetson allie steroids

3:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Нello therе, You have ԁone а fantastic
job. I wіll сertaіnly ԁigg it and personally suggest to my friends.
I аm suгe thеy'll be benefited from this site.

Feel free to visit my website - short term loans

8:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

Great items from you, man. I've bear in mind your stuff previous to and you're just extremely excellent.
I actually like what you have obtained here,
really like what you are stating and the best
way in which you assert it. You're making it entertaining and you still take care of to stay it smart. I cant wait to read far more from you. This is actually a wonderful web site.

my homepage online home jobs for free

7:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hello! I understand this is somewhat off-topic but I had to ask.
Does running a well-established blog like yours take a large amount
of work? I'm completely new to writing a blog but I do write in my diary every day. I'd like to start a blog so I can
share my personal experience and thoughts online. Please let me know
if you have any suggestions or tips for new aspiring bloggers.
Appreciate it!

My web-site; reality shows

1:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it.

Look advanced to more added agreeable from you! However, how can we communicate?


Here is my web-site ... Michael Kors Outlet

2:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Incredible! This blog looks just like my old one! It's on a entirely different subject but it has pretty much the same page layout and design. Superb choice of colors!

Also visit my website レイバン 通販

10:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

I relish, lead to I found just what I used to be taking a look for.
You have ended my four day lengthy hunt! God Bless you man.
Have a great day. Bye

Also visit my webpage ... childrendisability.blogspot.com

1:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Howdy! I understand this is sort of off-topic
but I needed to ask. Does managing a well-established blog such as yours require
a lot of work? I'm brand new to running a blog but I do write in my journal every day. I'd like to start a blog
so I can share my experience and thoughts online.
Please let me know if you have any ideas or tips
for brand new aspiring blog owners. Thankyou!

Also visit my blog post ... http://themanticore.blogspot.no

7:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

I really like what you guys are usually up too.
This sort of clever work and exposure! Keep up the very good
works guys I've added you guys to blogroll.

Feel free to visit my web blog - オークリー サングラス

10:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ahaa, its pleasant dialogue regarding this post here at this website,
I have read all that, so at this time me also commenting at this place.


Also visit my blog post - オークリー アウトレット

2:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

It's really a nice and helpful piece of information. I'm happy that you simply
shared this helpful info with us. Please keep us informed like this.

Thank you for sharing.

Feel free to visit my page christianlouboutinoutletshopx.com

10:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Greetings from Ohio! I'm bored to tears at work so I decided to browse your website on my iphone during lunch break. I really like the info you provide here and can't wait to take a
look when I get home. I'm shocked at how fast your blog loaded on my cell phone .. I'm not even using WIFI, just 3G .

. Anyways, wonderful blog!

Feel free to surf to my web-site :: christianlouboutinoutletshop2013.com

10:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hello, all is going fine here and ofcourse every one is sharing information,
that's really fine, keep up writing.

Feel free to visit my page; http://top.en-martinique.net/search.php?q=Beam+Ban+Sunglasses+View+Celebrity's+Favor&page=1

8:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

It is the best time to make some plans for the future and it is time to be happy.
I have read this post and if I could I desire to suggest you few interesting
things or tips. Perhaps you can write next articles referring
to this article. I wish to read even more things about it!


Here is my homepage ... レイバン

9:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hello! I've been reading your web site for some time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Austin Tx! Just wanted to tell you keep up the great job!

my web page - オークリー

8:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hmm is anyone else having problems with the pictures on this blog loading?
I'm trying to determine if its a problem on my end or if it's the blog.

Any feedback would be greatly appreciated.

my homepage - extreme weight loss

7:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Thanks for sharing such a fastidious thinking,
post is fastidious, thats why i have read it
completely

My web site; Cheap Nike Free Run

10:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

What's Taking place i'm new to this, I stumbled upon this I have discovered It positively helpful and it has helped me out loads.
I hope to give a contribution & help different users like its helped me.
Good job.

Visit my website: Led lighting

5:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

人々のニーズを満
たし、その変化する市場のために適
合させるためには、種
々のプリファレンスに袋を作ること
が重要である

My webpage; シャネル 公式

1:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hey! I сould havе sworn I've been to this website before but after reading through some of the post I realized it's new to me.
Νonetheless, I'm definitely delighted I found it and I'll bе boοkmarking and checkіng back frequently!



Reνiew my ωeb-sіte; hcg food list

8:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

Fantasticbeat ! Iwould like toapprenticewhilstyou amend yourweb site, howcani subscribe for ablogwebsite?
The accounthelpedme aacceptabledeal. Ihave beena littlebitacquaintedof this your broadcastofferedbrilliantclearconcept"Tun kartun? ...plus interview xklusif lepas forum dgn pembangkang!"Howdyare
using Wordpress for yoursiteplatform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started andset upmy own.
Do youneedanyhtml codingexpertiseto make your own blog?
Any help would bereallyappreciated!

My website www.nikeshoesjp.com

11:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

I am not sure where you're getting your information, but good topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for magnificent information I was looking for this info for my mission.

Have a look at my blog post :: Christian Louboutin Pumps

3:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hey there! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers?

My last blog (wordpress) was hacked and I ended up
losing several weeks of hard work due to no back up.
Do you have any methods to protect against hackers?


my webpage; ミュウミュウ 店舗

12:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

I'll right away take hold of your rss as I can not to find your email subscription hyperlink or newsletter service. Do you've any?
Please permit me recognise so that I could subscribe.
Thanks.

Feel free to surf to my homepage: トリーバーチ 財布

1:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Unfortunately, it is hard to really supply the design you
wish they would to achieve. The eye color of some sort of Chantilly cat is very
much gold yellow peridot. 45-year-old take the leading role Nicole Kidman paired her
ensemble with Fred Leighton diamonds for the twilight.

It was a very fresh presentation. http://sosyal.teknomekan.
net/index.php?do=/blog/3995/brilliant-tiny-furniture-planing-strategies/

Also visit my blog; tiffany

10:54 AM  
Blogger 艾丰 said...

jianbin1125
louis vuitton
michael kors outlet store
canada goose jackets
replica handbags
louboutin uk
canada goose sale
michael kors outlet,michael kors outlet online,michael kors,kors outlet,michael kors handbags,michael kors outlet online sale,michael kors handbags clearance,michael kors purses,michaelkors.com,michael kors bags,michael kors shoes,michaelkors,cheap michael kors
cheap oakley sunglasses
nike air max 2014
ugg boots
hollister,hollister canada,abercrombie and fitch,abercrombie,abercrombie fitch,abercrombie kids,a&f
hollister pas cher
oakley
ugg boots outlet
adidas jeremy scott
chanel outlet store online
michael kors outlet sale
moncler jackets
cheap uggs
michael kors handbags
links of london uk
the north face jackets
basketball shoes
north face jackets
michael kors outlet
ugg outlet
louis vuitton outlet store
true religion sale
giuseppe zanotti sale
barbour clothing
ferragamo shoes
air jordan shoes
nike trainers uk
canada goose outlet

1:47 PM  
Blogger dong dong23 said...

toms outlet
true religion outlet
nike free run 2
polo ralph lauren
louis vuitton handbags
nike air jordan
ray ban sunglasses
kobe 11
kevin durant shoes 8
michael kors handbags
adidas outlet
michael kors outlet online sale
true religion outlet
ray-ban sunglasses
adidas stan smith
coach outlet online
burberry outlet
adidas ultra boost
gucci
nike uk
oakley sunglasses wholesale
louis vuitton handbags
coach outlet
celine
toms outlet
tods outlet
burberry outlet online
air jordan 13
jordan 3 infrared
louis vuitton
lebron james shoes 13
coach factory outlet
fitflops sale clearance
juicy couture
nike factory outlet
michael kors outlet
ghd hair straighteners
louis vuitton outlet stores
coach factory outlet
cheap jerseys
20167.20wengdongdong

11:21 AM  

Post a Comment

<< Home